Något att gå på kanske?

”Checklista för välbefinnande:

♥ Druckit vatten?
♥ Ätit frukt och grönt?
♥ Tagit vitaminerna?
♥ Rört på kroppen något idag?
♥ Tagit en stund av – göra absolut ingenting?”

(ur Köksmix av Lotta Thörngren m.fl, Bokförlaget semic)

Ingen dålig lista att gå på eller hur?

Idag har jag rört på mig, har gått vid 3 olika tillfällen, i morse blev det en promenad på 45 min innan frukost. Så blev det en tur på lunchen 30 min och sen fick jag för mig att gå en sväng när jag kom hem och den tog 30 min med. Det känns gött så jag har rört på kroppen idag. SAM (stegis) visar nu 16 692 steg så jag är nöjd med stegen idag. =)
Jag har druckit vatten, jag har min träningsflaska som går "varm" hela tiden, försöker att dricka iaf 2 såna om dagen. Frukt och grönsaker blev det, frukt under dagen och så en sallad med fetaost blev det ikväll. Jag har ätit mina vitaminer med, inte för att det är så många men försöker komma ihåg att äta mina omega3-tabletter. Det enda som jag inte gjort är att jag har inte tagit nån stund av "att göra absolut ingenting" så det kommer nu...

Trevlig helg!

Puss och kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?