Morgonpromma idag med =)

Ja, det blev allt en promenad med stavarna i morse med. Jag vaknade runt kvart över 8 och kunde inte somna om. Gubben snusade bredvid mig så att jag försvann ur sängen gjorde inte honom nåt.
Det var kallt idag med men solen värmde ändå litegrann. Det blev min vanliga "slottsväng" som tar dryga 45 min att gå och den är perfekt för en morgonpromenad. Med lurar i öronen och solen på näsan kunde starten på min dag inte blivit bättre.
Eftersom min dag startat så bra tänkte jag överraska min kärlek med frukost på sängen. Det blev räkor kvar från gårdagens ägghalvor så jag gjorde faktiskt en räkmacka till honom med kokt ägg och majonäs samt dill och citron, glöm inte räkorna då förstås. Han blev jätteglad och tyckte jag var för go. =)

Just nu är gubben ute och går en sväng, när han är tillbaka ska han duscha och sen ska vi åka till mina svärföräldrar och fika. T's syster skulle ha kommit hem också men så blev inte fallet men vi hoppas på att få träffa henne snart ändå. Hon ska nämligen åka utomlands och jobba ett tag framöver.

För en tid sen fick jag hem en klädeskatalog och i den hittade jag både en baddräkt (behöver en ny, den jag har är för stor ☺) och en bikini. Jag har tidigare aldrig använt bikini då jag inte tyckt att det varit så himla snyggt på mig. Har för den delen inte hittat nån som tilltalat mig heller men det har jag gjort nu. Är himla sugen på att beställa den men känner nog att jag måste vänta, vet ju liksom inte hur jag ser ut till sommaren. Men en sak är säker, jag ska ha den bikini-överdelen till sommaren iaf. =)

Nu ska jag springa iväg och göra iordning håret innan gubben är tillbaka och ockuperar badrummet.

Ha en skön påskdag!
Puss och kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?