- 25 kg...

Gokväll i stugorna...
Jag hoppas allt är bra där just du befinner dig. Här är det faktiskt bra, jag är trött och fryser lite om fötterna så jag ska snart hoppa i säng. Ska föra in min matdagbok på viktklubb, skriva i min blogg där och sen tänker jag lägga ner verksamheten för idag.
Jag har glömt att berätta att jag nu har passerat min -25kg's gräns, sen jag började min viktresa har jag alltså lyckast gå ner 25kg helt av mig själv och jag känner mig superstolt!

Vad har hänt idag då?
Jag skulle ha åkt hem till Ingela och vi skulle ha promenerat tillsammans idag men så visade det sig att hennes gubbe var hemma och typ magsjuk. Vill absolut inte ha magsjuka, dels för att det är en hemsk sjukdom men också för att man vill inte ha magsjuka med ett icke till 100% fungerande avlopp, eller hur? ☺
Det blev en tur här hemma istället, stavarna hade jag med mig och det var skönt att komma ut. Jag var visserligen ute på min lunchrast men det är ändå skönt att gå även på eftermiddagen. Nu är det snart dags för vår stegtävling vi har på jobbet, det är en tävling typ inom Motala kommun så nu ska här traskas. Alex, en kille på jobbet, tyckte vi skulle sätta pengar på vem som går mest. Han hävdar att det är han, gud vad stryk han ska få... *hihi*
Annars har det varit rätt lugnt på jobbet, vår lilla "sjukling" (inom kaninöron för hon är inte sjuk) kom och öppnade i morse men åkte hem efter dryga timmen. Anledningen var att hon frös... vad säger man?

Idag är det ju Dymmelonsdagen och vi kom in på en diskussion på jobbet. Några hävdade att det just idag ska busas med varandra, man sätter lappar på ryggarna på varandra och detta är tydligen vedertaget. Barnen i Bullerbyn gjorde tydligen det...
Min fråga är då: Varför ska man göra det? Anledningen till att man på just Dymmelonsdagen ska sätta lappar på varandra är?
Snälla, kan nån berätta?!?

Sov gott och dröm sött!
Kramar

Kommentarer

  1. Grattis till de tappade 25 kg.

    Glad påsk på dig
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig hört talas om att man ska busa med varandra på dymmelonsdagen.
    Lite info från en artikel i Eskilstuna kuriren 20/3
    Enligt bibeln: denna dag förråder Judas Jesus.
    Tradition/sed: påskfriden började och allt skulle vara tyst. Inga kyrkklockor fick ljuda och inget högljutt arbete utföras (tex vedhuggning). Metallkläpparna i klockorna byttes ut mot dymmlar (träklappar)= dymmelonsdag.
    Skrock: fram till påskdagen var det den farligaste tiden på året. För nu var det häxornas tid!

    Grattis till minus 25 kg!!!
    Love U
    Syrran

    SvaraRadera
  3. Grattis till dina -25kilo!!! Va roligt =) kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till 25 kilo minskningen lägtar tills jag är där..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?