Den 29 mars 1918

Min farmor Gunborg föddes idag för exakt 90 år sen. Hon har, pigg och glad, kommit upp i en beaktningsvärd ålder. =)
Hon gifte sig med min farfar Åke och tillsammans fick de 2 barn, min faster Gunbritt och min far Janåke.
För dryga 12 år sen gick min farfar hastigt bort och lämnade min farmor kvar, trots att hon förlorat sin livskamrat stod hon stark kvar och som den krutgumma hon är stöttade hon alla andra.
Farmor har idag både märkt av krig och fred, sorg och skratt genom livet. Min mamma gick bort för 1.5 år sen och för ungefär 1 år sen gick min faster bort. Nu har min farmor bara min pappa kvar av "sin" lilla familj men desto fler av släktningar kvar. Hon har idag 4 barnbarn på min fars sida och 2 barnbarn på min fasters sida. Många barnbarnsbarn blir det också (om jag räknat rätt) är det 15 stycken i åldrarna 4-18 år och då ska det meddelas att jag inga barn har än. =)
Det blir alltså ett stort kalas när vi ses alla samtidigt men tyvärr kunde inte jag och T eller min syster med familj närvara vid uppvaktningen idag av olika anledningar. Det känns lite sorgligt men ett blomsterbud dök upp hos min kusin och överlämnade blommor till farmor från oss, även om det inte kan ersätta uppvaktning i egen hög person.

Ett stort fång med blommor och ett gigantiskt HURRA för min farmor idag!

Grattis farmor på födelsedagen!

Kommentarer

  1. Ett nittiofaldigt hurra för vår farmor idag. Hon leve........hurra, hurra, hurra, hurra,hurra, hurra, hurra, hurra, hurra, hurra x 9

    Puss!
    Syrran

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Sommar 2017, del 2

Tummen upp eller tummen ner?