Uträkningar...

Det har absolut blivit en bättre lördag än vad min fredag var. Jag har hållt mig inom min kalorinivå och motionen har inneburit en stavgångstur på 45 min.
Nu råkar det ju vara så att jag har en pulsklocka som visar en kaloriförbrukning på 426MK på den tiden, samtidigt har jag en stegräknare som då visar mig hur många steg jag tar på den tiden. Den har en kaloriförbrukning också men den ligger på 363. Sen hittade jag en sida på nätet som man kan omvandla sin vikt och tid för motionen och den räknar ut dina MK. Omvandlingstabell för stegräknare
Den visar på att jag förbrukat 426MK under den tiden.
Men så kommer jag till det roliga, det ska föras in i dagboken på viktklubben och enligt dem har jag då förbrukat 360MK.
Vilket ska jag gå efter...?!?

Jaha, vad tyckte ni om melodifestivalen ikväll då? Helt otroligt att inte Patrik Isaksson gick vidare. Det är dock lite mycket ballader i år tycker jag, eller i år är väl skam att säga. Det brukar vara mycket ballader...
Fridas låt tyckte jag faktiskt till en början inte alls var något bra. Men när jag hörde den andra gången så var den helt okej och fick mig att gunga lite lätt i fåtöljen där jag satt...
Det var ett roligt startfält till finalen iaf...

Vad har ni hittat på idag?
Jag har varit in till Linköping och handlat mig en ny ryggsäck, från biltema dock men jag är inte så kräsen. Så nu har jag en ordentlig ryggsäck som jag kan ha när jag tränar. =)
Det skulle ha blivit trädgårdsarbete i dag men det blåste alldeles för mycket att det var svårt att klippa träd... Men om vädret tillåter så blir det imorgon.

Nähä, jag ska hoppa i säng och läsa lite. Hade tänkt (om inte sängen är så god imorgonbitti) ta mig upp och ut på en morgonpromenad...

Kram på er! ♥

Kommentarer

  1. Utgå ifrån omvandlingstabellen eller pulsklockan. Stegräknaren känner inte av den ökade förbränningen som sker vid stavgång!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2