Motion och zombies...

Idag känner jag mig riktigt trött, trött på ett bra sätt alltså.
I morse ringde klockan kvart över 5, låg och snoozade i dryga 9 min, velandes fram och tillbaka om jag skulle gå upp och cykla eller inte... Men eftersom jag visste att det inte skulle bli vattengympa ikväll så vann "förnuftet" (om det finns något sådant kvart över 5 på morgonen) och det blev cykeln i 40 min. Men oj vad jag svettades, det rann bokstavligt talat om mig. Det har det liksom aldrig gjort förut...Enligt pulsklockan brände jag dryga 520 kalorier =)
En härligt svalkande dusch och en stadig frukost så var jag fit for fight för dagens arbete. =) Det känns gött att komma till jobbet, pigg och glad och med en massa energi när resten av arbetslaget är nästan som zombies... Man skrattar lätt åt dem andra och tycker de borde börja motionera. De bara fnissar åt mig då...
Har förövrigt tagit på mig min stegräknare igen, bara för att ha lite koll på hur mycket jag går på dagarna. Den ger mig även lite extra sporre att faktiskt röra lite mer på mig... =) Skulle vilja ha mig en stegräknare från Livsvinsts hemsida

Hur som haver när jag ändå berättar vad jag ätit så måste jag bara säga vad jag ätit för gott till lunch idag. Det rester av gorgonzola-fläskfilén som vi åt i söndags, en blandad sallad och ett äpple till efterrätt. Det var gött det... =)

Ikväll hade vi också kvällsmöte med hela Östers område, kommun är indelad i de fyra väderstrecken och idag var det öster som hade möte. Alla förskolor som då tillhör öster ses och diskuterar i små tvärgrupper diverse grejer som ska genomföras. Nu håller vi på med något som heter IUP (Individuell utvecklingsplan), den innehåller de olika områden som finns i förskolans läroplan som t ex Normer och värden, Utveckling och lärande och Barns inflytande och det är inte lite som ska diskuteras. Vi har haft det sen i höstas men frågor hopar sig ändå och jag hoppas vi löser dem snart, både för vår, barnen och föräldrarnas skull...
Med anledning av mötet blev det alltså därför ingen vattengympa, det blir inte något "återtagande" av vattengympan på torsdag heller. Det är ju trots allt alla ♥:s dag så jag känner inte för att rusa iväg då man ska mysa med gubben. =) Han är dessutom ledig den dagen så då vill man ju ta tillvara på den dagen.
Vi ska äta gott här hemma och bara mysa.
Vad ska ni göra på alla ♥:s dag?

I morgon är det vägdag och jag hoppas min våg vaknat på sin bra sida så den visar minus... *hoppar, hoppar, hoppas*

Dagens tankekorn:
I varje möte med en annan människa kan jag få reda på något om mig själv.

//Kay Pollak

Kram ♥

Kommentarer

  1. Hej! Härligt när man svettas =D Det gjorde vi igår på vårat pass! Vi beställde dessutom iForm för att kunna ta del av erbjudandet med pulsklockor/-och mätare. Det är ju sånna man hade på idrotten =)

    Keep up the good work!

    Kramar/Lulu & Sassie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2