Konstnär med rumpvärk... =)

Visst är det trist när vågen inte visar vad man helst av allt vill... men jag vet att jag äter rätt och för in allt i min dagbok, jag tränar rätt och försöker ibland att äta upp mina motionskalorier.
Det hjälpte inte den här gången och vågen visade +0.5. Det känns surt och när jag stod på vågen i morse såg siffrorna blinka åt mig, tänkte jag att nu lägger jag av. Det går f@nimej inte längre...
Då knappade jag in mig på viktklubb.se och skrev i min blogg där, direkt fick jag kommentarer om att inte lägga av, det tar du nästa gång osv osv... En hel del peppning av andra i samma sits som jag. Det är skönt... =)
Självklart lägger jag inte av, det är alltför viktigt för min egen del att jag verkligen fortsätter. I dagsläget mår jag bra och jag äter bra, det ska väl ändå vara det viktiga jämfört med vad vågen visar eller inte visar...
Däremot upptäckte jag nåt skoj idag som ändå gav min motivation och framåtanda en puff i rätt riktning. Jag satt på en stol som stod i linje med "utklädningsgarderoben" och på den sitter en spegel. Jag satt alltså i profil och fick se att jag såg mindre ut, det var härligt. Jag satt nästan och stirrade på mig själv, kunde liksom inte riktigt tro på det jag såg... =)

Idag har det målats igen på jobbet, Maud, fröken i den lilla familjegrupp som kallar sig Fiskarna ville att jag skulle måla Nemo och Doris från Hitta Nemo på en av väggarna. Det är skoj att måla och se resultet... =)
Det har målats tidigare också, jag gjorde iordning ett litet "myspys"-rum till barnen där de kan sitta och läsa, lyssna på saga osv osv. Ni får kika på bilderna själva...

Jag har lite ont i min rumpa, var ju på spinning idag för första gången. Igår funderade jag (högt) på jobbet vad jag gett mig in på, varpå en av tjejerna säger att hennes kompis hade spytt efter hennes första pass... Öh, det hjälpte ju mina "spinning-nerver"... Men mina farhågor om att det skulle göra ont i rumpan besannades men det var skoj. Däremot kände jag av mina höfter när jag stod upp så jag satt för det mesta ner. Kanske inte lika jobbigt men jag ökade precis likadant som de andra gjorde fast det stod. Det måste ju innebära samma ändå, eller?
Nu är det (from nästa vecka) spinning varannan torsdag. Ingela kan inte varje torsdag och jag är nog inte så sugen på att gå själv.


♥ ♥ Kram på er! ♥ ♥







Kommentarer

  1. Duktig du är att måla.
    Mysigt

    Jo jag vet hur de känns när vågen står still. Jag kommer inte längre ner än så här. Men jag har tyvärr svårt att hålla mig till rätt mat :-( BLi så när man har barn och så. I alla fall när man har kräsna barn och sambo ;-)
    Även om jag BARA ska ner 5 kg så gå de inte. Men skam den som ge sig.

    kram på dig

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar! Ställer du en fråga svarar jag i samma inlägg och ibland kan jag till och med kommentera det du skrivit så kika gärna in igen...

Populära inlägg i den här bloggen

Tiden går fort när man har roligt...

Tummen upp eller tummen ner?

Sommar 2017, del 2